آزمایش تعیین جنسیت

آزمایش تعیین جنسیت

فهرست مطالب

آزمایش تعیین جنسیت برای زمانی بارداری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در مقاله های قبل به بررسی آزمایش خون تعیین جنسیت پرداختیم. جامعه به شدت بر انتظاراتی که از افراد با هویت‌ها و عبارات جنسی متفاوت است، تأثیر می‌گذارد. اما درک ما از جنسیت و آزمایش تعیین جنسیت تکامل یافته است. ما می دانیم که جنسیت صرفاً به نحوه شناسایی خود، مستقل از بدن فیزیکی شما بستگی دارد.

هر جامعه ای نقش های جنسیتی مشخصی دارد که به مردم دیکته می کند که چگونه «باید» رفتار کنند، فکر کنند و چه احساسی داشته باشند. نقش‌های جنسیتی بین فرهنگ‌ها متفاوت است و اغلب توسط یک مذهب غالب شکل می‌گیرد. موضوع امروز ما در وبسایت ویراژنتیک در ارتباط با آزمایش تعیین جنسیت است.

تاریخچه آزمایش تعیین جنسیت

در سال 1974، ساندرا ال. بم، روانشناس آمریکایی، آزمایشی برای نشان دادن اینکه آیا یک فرد دارای ویژگی های مردانه بیشتری است یا ویژگی های زنانه ایجاد کرد. این آزمون فهرست نقش های جنسی Bem نامیده می شود. Bem امیدوار بود با داشتن ویژگی‌های خاص هر دو جنس ثابت کند که افراد هر دو جنس می‌توانند به طور مساوی امتیاز بگیرند. این امتیاز خاص “آندروژن” نامیده می شدند.

امروزه نقش های جنسیتی محدود کننده یا حتی توهین آمیز به نظر می رسد. ایده هایی در مورد اینکه چگونه یک فرد باید بر اساس جنسیت خود رفتار یا احساس کند معمولاً مفید نیستند.

بیشتر بخوانید: تشخیص پیش از تولد

آزمایش تعیین جنسیت
آزمایش تعیین جنسیت

ویژگی آزمایش تعیین جنسیت چیست؟

با در نظر گرفتن این موضوع، هنوز هم آزمایش تعیین جنسیت می‌تواند ابزار جالبی برای خودیابی باشد. این کار باعث می شود تا تقسیم بندی خود را بین ویژگی‌های مردانه و زنانه ببینید. بعد از اینکه نمره خود را دیدید، می توانید از خود بپرسید که آیا نمره برای شما معتبر است یا شاید به دلیل ساختارهای اجتماعی مجبور به اجرای یک روش خاص هستید.

این آزمایش تعیین جنسیت برای چه کسانی است؟

این پرسشنامه مختصر برای هر کسی طراحی شده است که ممکن است از خود بپرسد که آیا رفتار، احساس، و فکر کردن به شیوه ای کلیشه ای مردانه یا زنانه دارد. این فرآیند برای کمک به شما در پاسخ به سوالاتی مانند:

  • نقش های جنسیتی چیست؟

  • آیا من مانند جنسیتم کلیشه ای رفتار می کنم؟

  • آیا من به شیوه ای آندروژنی رفتار می کنم؟

  • آیا آزمایش تعیین جنسیت دقیق است؟

این فرآیند نقش های جنسیتی به این منظور نیست که به طور قطعی به شما بگوید که چگونه رفتار می کنید، احساس می کنید یا توسط دیگران درک می کنید. این آزمایش برای کمک به شما طراحی شده است که بفهمید تا چه حد تمایل دارید ویژگی‌های کلیشه‌ای مردانه و زنانه را نشان دهید یا از آن فاصله بگیرید.

این آزمایش تعیین جنسیت مردانه در مقابل زنانه بر اساس نقش های جنسیتی است. نقش های جنسیتی از فرهنگی به فرهنگی دیگر متفاوت است. این آزمایش امتیاز شما را با دقت بیشتری منعکس می کند زیرا به نقش های جنسیتی مربوط می شود.

بیشتر بخوانید: علل انجام غربالگری چیست؟

3 ایدئولوژی نقش جنسیتی و آزمایش تعیین جنسیت چیست؟

ایدئولوژی سنتی: تمایل دارد مردان را در نقش های مرتبط با کار و زنان را در نقش های مرتبط با خانواده قرار دهد.

ایدئولوژی برابری طلب: این موضع را به عهده می گیرد که نگرش ها، وظایف و رفتارها نباید بر اساس جنسیت از هم جدا شوند.

ایدئولوژی انتقالی: جایی بین ایدئولوژی های سنتی و برابری طلب قرار دارد.

چهار نمونه از نقش های جنسیتی چیست؟

ویژگی های شخصیتی: از مردان انتظار می رود سرسخت و پرخاشگر باشند، در حالی که از زنان انتظار می رود احساساتی و سازگار باشند.

رفتارهای خانگی: انتظار می رود مردان نان آور خانه باشند. در حالی که زنان فرزندان را بزرگ می کنند، آشپزی می کنند، نظافت می کنند و خرید می کنند.

مشاغل: از مردان انتظار می رود که نقش های رهبری مانند پزشکان، مهندسان، آتش نشانان و سیاستمداران را بر عهده بگیرند. انتظار می‌رود که زنان نقش‌های متزلزل‌تری مانند پرستار، معلم یا دستیار داشته باشند.

ظاهر فیزیکی: از مردان انتظار می رود قد بلند و قوی با موهای کوتاه و بدون آرایش باشند. از زنان انتظار می رود که برای ظاهر خود تلاش زیادی کنند، لاغر و برازنده باشند و موهای بلندی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: SMA چیست؟

آزمایش تعیین جنسیت
آزمایش تعیین جنسیت

نقش مشترک جنسیتی که ما روزانه تجربه می کنیم چیست؟

نمونه ای از نقش مشترک جنسیتی این است که به طور کلی پوشیدن لباس برای یک زن قابل قبول است، اما یک مرد نه.

چرا از آزمایش تعیین جنسیت استفاده کنیم؟

رایگان و قابل اعتماد

این تست آنلاین رایگان نقش جنسیتی به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین به شما امکان می دهد شخصیت خود را بر اساس پارامترهای معتبر بین المللی در مورد نقش های جنسیتی و مفاهیم فرهنگی جنسیت اندازه گیری کنید.

در چندین کشور آزمایش شده است

پارامترهای مورد استفاده در تست نقش جنسیت رایگان کارشناسان در چندین منطقه مختلف از جمله آمریکا، کانادا و چندین کشور اروپایی با موفقیت تایید و مورد استفاده قرار گرفته است.

کنترل های آماری در آزمایش تعیین جنسیت

نمرات آزمون به یک پایگاه داده ناشناس وارد می شود. تجزیه و تحلیل آماری آزمون برای اطمینان از حداکثر دقت و اعتبار نمرات آزمون انجام می شود.