منظور از آزمایش تعیین هویت چیست؟

منظور از آزمایش تعیین هویت چیست؟

فهرست مطالب

ایمنظور از آزمایش تعیین هویت چیست؟ آزمایشگاه‌های مدرن می‌توانند هویت فرد را با استفاده از DNA تعیین کنند. آزمایشگاه ژنتیک پزشکی ویرا یکی از پیشرفته‌ترین مرکزها است و تجزیه و تحلیل DNA را برای شناسایی شخصی به طور بسیار معتبر انجام می‌دهد. در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که در چه مواردی آزمایش تعیین هویت درخواست می‌شود.

آزمایش تعیین هویت

در نتیجه مطالعه دی ان ای در هر شخص، یک پروفایل DNA از  او تشکیل می‌شود. می‌توان آن را با استفاده از الگوریتم‌های محاسباتی پیچیده با هر پروفایل DNA دیگری مقایسه کرد. در حال حاضر هیچ جایگزین قابل اعتمادی برای تعیین هویت یک فرد به‌ جز این روش وجود ندارد.

در این آزمایش دقت نتایج به دست آمده به 100% می‌رسد. این روش پیشرفته‌ترین و قابل‌اعتمادترین تجزیه و تحلیل از نظر فناوری در بین تمام موارد موجود است.

"منظور

آزمایش DNA برای شناسایی شخصی در چه شرایطی انجام می‌شود؟

اگر می‌خواهید بدانید در چه مواردی آزمایش تعیین هویت درخواست می‌شود، توجه شما را به این موارد جلب می‌کنیم. ما فقط برخی از دلایل ارزش انجام آزمایش شناسایی انسانی را عنوان کرده‌ایم.

  • این آزمایش در هنگام شناسایی بقایای بعد از جنایت ضروری است.
  • انجام آزمایش تعیین هویت برای شناسایی بقایای پس از فاجعه ضروری است.
  • در جستجوی افراد گمشده تعیین هویت می‌تواند کمک‌کننده باشد.
  • در صورت لزوم اثبات پدری یا انواع دیگر رابطه از این نوع آزمایش استفاده می‌شود.
  • برای آزمایش‌های DNA تبارشناسی با این آزمایش تعیین هویت می‌کنند.
  • در شناسایی مجرمان آزمایش تعیین هویت به پلیس کمک می‌کند.
  • همچنین اگر برای دادگاه، سازمان‌های دولتی، کنسولگری کشورهای خارجی و غیره به یک مدرک رسمی معاینه پدری DNA نیاز دارید نیز انجام این آزمایش ضروری است.

نحوه ارسال نمونه برای آزمایش شناسایی DNA

آزمایش DNA نیاز به نمونه دارد. خراش دادن دهانی اپیتلیوم باکال که در قسمت داخلی گونه قرار دارد به عنوان نمونه استاندارد در سراسر جهان پذیرفته شده است. این نمونه گاهی اوقات “تست بزاق” نامیده می‌شود؛ اما در واقع سلول‌های باقی‌مانده در سر پنبه را درحالی‌که آب اضافی از نمونه تبخیر می‌شود، بررسی می‌کنند.

چنین نمونه‌ای را می‌توان با مراجعه حضوری به آزمایشگاه به دست بیاورید. برخی در خانه چنین نمونه‌ای دارند. اگر نمونه در خانه جمع‌آوری‌شده و چندین هفته یا حتی چند ماه نگهداری شود، آزمایشگاه ما می‌تواند آزمایشی را حتی روی این نمونه انجام دهد.

نمونه‌های دیگری که برای این آزمایش استفاده می شوند شامل: خون مایع و خشک، مو، لوازم بهداشت شخصی، ته‌سیگار، ناخن، مایعات بیولوژیکی و… است.

دقت آزمایش تعیین هویت خیلی به نوع نمونه و شرایط نگهداری آن بستگی دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم با یک متخصص آزمایشگاه به صورت تلفنی مشورت کنید امروزه تست پدری دی‌ان‌ای رایج‌ترین آزمایش است.

طبق آمار، تقریباً 20٪ از مردان متأهل، به دلایلی، شروع به سازماندهی معاینه برای تأیید پدری می‌کنند. تعیین پدری یک راه مطمئن و مؤثر برای تأیید رابطه ژنتیکی مستقیم پدر با فرزند است.

اطلاعات بیشتر: آزمایشگاه ژنتیک

آزمایش تعیین هویت در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی ویرا

مرکز تخصص ژنتیک پزشکی ویرا آزمایش تعیین هویت را به افراد متقاضی این تست ارائه می دهد. در صورت لزوم می‌توان تحقیقاتی را در آزمایشگاه ما انجام داد تا نتایج آن برای مراحل قانونی ارائه شود. در این مورد، معاینه پدری کمی تغییر می‌کند تا کاملاً با الزامات دادگاه مطابقت داشته باشد.

متخصصان ما فقط به یک نمونه کوچک از DNA شما نیاز خواهند داشت که جمع‌آوری و انتقال آن به آزمایشگاه را بسیار ساده می‌کند. روش جمع‌آوری مواد DNA کاملاً بدون درد است. تشخيص والدين بحثي سنگين در دعواي قضايي است كه در مورد مسائلي از قبيل تقسيم مال، ارث و پرداخت نفقه به این نیاز دارند.

زمان دریافت نتایج آزمایش پدری DNA از لحظه ورود نمونه‌ها به آزمایشگاه بین 2 تا 4 روز کاری خواهد بود. کارشناسان ما نتیجه‌گیری حاوی اطلاعاتی در مورد روش مطالعه مواد و درصد دقیق تطابق DNA ارائه می‌کنند.

دقت نتیجه آزمایش پدری DNA مثبت 99.9٪  و صحت نتیجه منفی 100 درصد تضمین شده است. دقت این معاینه را می‌توان با استفاده از مواد DNA اضافی از مادر کودک افزایش داد.

سخن پایانی

آزمایش تعیین هویت یکی از مواردی است که انجام آن در برخی مواقع ضروری است و می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در این مطلب به سوال منظور از آزمایش تعیین هویت چیست؟ پاسخ داده شد. برای آشنایی بیشتر با این آزمایش می توانید از سایت ویرا ژنتیک لب کمک بگیرید.