geneticlab

تاثیر چشمگیر آزمایش اگزوم یا WES در پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی

مقدمه

آزمایش توالی یابی کل اگزوم (WES) که به عنوان آزمایش هول اگزوم نیز شناخته می‌شود، انقلابی در زمینه ی پزشکی و به خصوص در پیشگیری از بروز بیماری‌های ژنتیکی ایجاد کرده است. این آزمایش با بررسی جامع DNA فرد، جهش‌های ژنتیکی مرتبط با طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را شناسایی می‌کند.

در گذشته، شناسایی علت ژنتیکی بیماری‌ها فرآیندی زمان‌بر و پرهزینه بود که نیاز به انجام آزمایش‌های متعدد و پراکنده داشت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی WES، با تجزیه و تحلیل کل اگزوم (ناحیه‌ای از DNA که دستورالعمل ساخت پروتئین‌ها را کدگذاری می‌کند) شناسایی علت ژنتیکی بیماری بسیار سریع و دقیق شده است.

 

نقش WES در پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی:

مزایای WES در پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی:

محدودیت‌های WES:

با وجود این محدودیت‌ها، آزمایش WES یک ابزار بسیار قدرتمند برای پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی محسوب می‌شود که  پتانسیل نجات جان افراد و ارتقای کیفیت زندگی آنها را دارد.

آزمایش WES به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یک جزء استاندارد در مراقبت‌های بهداشتی است و انتظار می‌رود که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی در سال‌های آینده ایفا کند.

در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی ویرا آزمایش اگزوم (WES) با قوی‌ترین تکنولوژی دنیا و بهره‌مندی از بهترین آنالیزورهای سطح کشور انجام می‌شود تا جوابی صحیح، دقیق و جامع به متقاضیان گرامی ارائه شود. همچنین آزمایشگاه ژنتیک پزشکی ویرا مجهز به هوش مصنوعی بسیار قوی ای است. که قادر است با سرعت بالا و دقت بسیار زیاد داده های حاصل از آزمایش اگزوم را آنالیز کند.

خروج از نسخه موبایل