تعیین جنسیت جنین

تعیین جنسیت جنین

فهرست مطالب

تعیین جنسیت جنین چگونه است؟ تعیین جنسیت جنین طبق آزمایش های مختلفی در دوران قبل از بارداری صورت می گیرد. برخی از افراد از این که جنسیت کودک خود را تا زمان زایمان ندانند خوشحال تر می شوند. اما برخی افراد نمی توانند صبر کنند و تمایل دارند خیلی زودتر بفهمند. البته فقط پزشک می تواند جنسیت نوزاد را به طور دقیق تعیین کند.

با این حال، این فرآیند خیلی ها را از پیش بینی جنسیت نوزادشان بر اساس عواملی مانند نحوه حمل نوزاد یا آنچه میل به خوردن دارند، باز نمی دارد. در این مقاله در وبسایت ویراژنتیک ما آنچه شما باید در مورد روش های مورد استفاده برای تعیین جنسیت کودک بدانید را بیان خواهیم کرد. همچنین اینکه چگونه برخی افراد از خرافات برای حدس زدن جنسیت استفاده می کنند.

تعیین جنسیت جنین را چگونه می توانید بفهمید؟

وقتی نوبت به تعیین جنسیت جنین شما می رسد، یک آزمایش واحد وجود ندارد که برای همه استفاده شود. بنابراین اگر می خواهید جنسیت را زودتر بدانید، پزشک می تواند از آزمایش های مختلفی در مراحل مختلف بارداری شما استفاده کند. اما در حالی که همه این تست ها قابل اعتماد هستند، همه آن‌ها برای تمام افراد مناسب نیستند. برخی از آن‌ها خطرات قابل توجهی دارند. برای بسیاری از آزمایش‌های ذکر شده، یافتن جنسیت یک مزیت ثانویه است در حالی که آزمایش به دنبال اطلاعات دیگری است. در ادامه راه‌های ممکن برای یادگیری جنسیت کودک، از اولین گزینه‌ها وجود دارد.

تعیین جنسیت جنین
تعیین جنسیت جنین

تعیین جنسیت جنین با لقاح آزمایشگاهی

اگر در حال برنامه ریزی برای لقاح آزمایشگاهی (IVF) هستید، گزینه ای برای انتخاب جنسیت کودک در ارتباط با این روش وجود دارد. IVF با ترکیب یک تخمک بالغ با اسپرم خارج از بدن به باروری کمک می کند. این یک جنین ایجاد می کند که سپس در رحم کاشته می شود. در صورت انتخاب، می توانید جنسیت جنین های مختلف را شناسایی کنید و سپس فقط جنین های جنس دلخواه خود را منتقل کنید.

اگر برای شما مهم است که فرزندی از جنس خاصی داشته باشید، این ممکن است یک گزینه مناسب باشد. انتخاب جنسیت همراه با IVF حدود 99 درصد دقیق است. اما، در صورت انتقال بیش از یک جنین به رحم، خطر زایمان های متعدد با IVF وجود دارد.

تعیین جنسیت جنین با تست غیر تهاجمی قبل از تولد

آزمایش غیر تهاجمی قبل از تولد (NIPT) شرایط کروموزومی مانند سندرم داون را بررسی می کند. می توانید این آزمایش را در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی ویرا از هفته 8 بارداری انجام دهید. اختلال کروموزومی را تشخیص نمی دهد. این می تواند تعیین جنسیت جنین را نمایش می دهد.

انجام آزمایشات مختلف در صورت ناتوانی جنین

برای این آزمایش، شما یک نمونه خون تهیه می کنید. سپس به آزمایشگاه فرستاده می شود و وجود DNA جنین مرتبط با اختلالات کروموزومی بررسی می شود. این آزمایش همچنین می تواند جنسیت کودک شما را به طور دقیق مشخص کند. اگر نمی خواهید راجع به این موضوع چیزی بدانید، قبل از شروع آزمایش به پزشک خود اطلاع دهید.

تعیین جنسیت جنین را چه زمانی و چگونه می توانم بفهمم؟

اگر آزمایش خون قبل از تولد (NIPT) انجام دهید، ممکن است بتوانید جنسیت کودک خود را در هفته 8 بارداری تشخیص دهید. سونوگرافی ممکن است اندام های جنسی را تا هفته 14 مشخص کند. اما تا هفته 18 کاملا دقیق در نظر گرفته نمی شود.

تعیین جنسیت جنین با آزمایش خون چه زمانی انجام می شود؟

در صورت انجام آزمایشات غیرتهاجمی قبل از تولد (NIPT)، با آزمایش خونی که می تواند سندرم داون و چند بیماری کروموزومی دیگر را از هفته 8 بارداری تشخیص دهد، می توانید جنسیت کودک خود را بدانید. پزشک همچنین به دنبال تکه هایی از کروموزوم جنسی مذکر در خون شما می گردد که می تواند برای تعیین اینکه حامل یک پسر یا دختر هستید استفاده می کند. این آزمایش برای زنانی در نظر گرفته شده است که در معرض خطر بالاتری برای بچه دار شدن با اختلالات کروموزومی هستند. اما اغلب برای زنان در معرض خطر کمتر نیز در دسترس است.

تعیین جنسیت جنین
تعیین جنسیت جنین

مطالعات درباره تعیین جنسیت جنین با آزمایش های اولیه DNA

برخی از آزمایش‌های اولیه DNA جنسیتی که می‌توانید در خانه انجام دهید ادعا می‌کنند که نتایج دقیق را در اوایل 8 هفته ارائه می‌کنند. اما بدون هیچ مطالعه مستقلی که این ادعاها را تأیید کند، ممکن است بهتر باشد برای یافتن جنسیت کودک خود به آزمایشات استاندارد تکیه کنید.

تعیین جنسیت جنین با سونوگرافی چه زمانی انجام می شود؟

بسیاری از زنان باردار در طول سونوگرافی اواسط بارداری که معمولاً بین هفته های 18 تا 22 انجام می شود، جنسیت کودک خود را (در صورت تمایل به دانستن) متوجه می شوند. با این حال، اگر تکنسین نتواند دید واضحی از اندام تناسلی نوزاد داشته باشد، ممکن است نتوان با اطمینان گفت.