آزمایشگاه ژنتیک در تهران

آزمایشگاه ژنتیک تهران

فهرست مطالب

آزمایشگاه ژنتیک در تهران جایی است که شما می توانید در صورت تعیین جنسیت فرزند یا بیماری های مرتبط با ژنتیک به آن مراجعه کنید. ما در وبسایت ویراژنتیک درباره نحوه تعیین جنسیت جنین و انجام مشاوره ژنتیک صحبت کردیم. آزمایش ژنتیکی استفاده از یک آزمایش آزمایشگاهی برای بررسی DNA افراد از نظر تغییرات است که معمولاً در زمینه مراقبت های پزشکی، مطالعات اجداد یا پزشکی قانونی انجام می شود.

در یک محیط پزشکی، از نتایج این آزمایش در آزمایشگاه ژنتیک تهران می توان برای تایید یا رد یک بیماری مشکوک ژنتیکی استفاده کرد. آزمایش ژنتیک ممکن است قبل از تولد یا بعد از تولد انجام شود. همچنین از آزمایش ژنتیک برای مطالعه ژنوم تومورها در موارد سرطان استفاده می شود. موضوع امروز ما در وبسایت ویراژنتیک در ارتباط با آزمایشگاه ژنتیک در تهران است.

آزمایشگاه ژنتیک تهران
آزمایشگاه ژنتیک تهران

معرفی آزمایش ژنتیک و بررسی امکانات در آزمایشگاه ژنتیک در تهران

آزمایش ژنتیکی را می توان آزمایش DNA نیز نامید. این یک نوع آزمایش است که می تواند تغییرات در ژن ها، کروموزوم ها یا پروتئین ها را در بدن شما شناسایی کند. آزمایش ژنتیک نمونه ای از خون، پوست، مو، بافت یا مایع آمنیوتیک شما را می گیرد. این آزمایش ممکن است بتواند وضعیت ژنتیکی شما را تأیید یا رد کند. همچنین ممکن است به تعیین شانس شما برای ایجاد یا انتقال یک اختلال ژنتیکی کمک کند.

آزمایش ژنتیک به دنبال چه چیزی است؟

آزمایش ژنتیک به دنبال تغییرات در ژن ها، کروموزوم ها و پروتئین های شماست. آزمایش‌های DNA می‌توانند اطلاعات زیادی در مورد ژن‌هایی که شما را تشکیل می‌دهند به شما بدهد. آن‌ها می توانند تایید کنند که آیا شما بیماری خاصی دارید یا ندارید. آن‌ها می توانند تعیین کنند که آیا شما در معرض خطر بالاتر ابتلا به برخی شرایط هستید یا خیر. همچنین آن‌ها می توانند بفهمند که آیا شما حامل ژن جهش یافته خاصی هستید که می توانید آن را به فرزندتان منتقل کنید.

مزایای انجام آزمایش ژنتیک در آزمایشگاه ژنتیک در تهران

آزمایش ژنتیکی مزایای بالقوه ای دارد، چه نتایج برای یک جهش ژنی مثبت یا منفی باشد. نتایج آزمایش می تواند احساس رهایی از عدم اطمینان را ایجاد کند. همچنین به افراد کمک کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد مدیریت مراقبت های بهداشتی خود بگیرند. به عنوان مثال، یک نتیجه منفی می تواند نیاز به معاینات غیر ضروری و آزمایش های غربالگری را در برخی موارد برطرف کند. یک نتیجه مثبت می تواند فرد را به سمت گزینه های پیشگیری، نظارت و درمان در دسترس هدایت کند.

برخی از نتایج آزمایش همچنین می تواند به افراد در تصمیم گیری در مورد بچه دار شدن کمک کند. غربالگری نوزادان می تواند اختلالات ژنتیکی را در اوایل زندگی شناسایی کند، بنابراین درمان می تواند در اسرع وقت شروع شود.

بیشتر بخوانید: تغذیه در بیماران فنیل کتونوری

تشخیص دقیق در آزمایشگاه ژنتیک در تهران

برای بسیاری از اختلالات، آزمایش ژنتیک تنها راه تشخیص دقیق و کمک به جلوگیری از بررسی‌های بالینی غیرضروری است. مناسب ترین درمان و پشتیبانی آزمایش ژنتیک می تواند پزشک را در انتخاب مناسب ترین درمان و حمایت برای بیمار راهنمایی کند.

بیماران و خانواده ها تشخیص قطعی می تواند برای بیماران و خانواده ها تسکینی بزرگ باشد، به خصوص اگر مدت طولانی به دنبال پاسخ باشند. زندگی بیمار برای برخی بیماری های ژنتیکی، مانند سرطان ارثی، نظارت پیشرفته و مداخله زودهنگام ممکن است جان بیمار را نجات دهد. برنامه ریزی خانوادگی نتایج آزمایشات ژنتیکی ممکن است برای تنظیم خانواده در آینده مفید باشد.

مشاوره ژنتیک اطلاعاتی را برای تصمیم گیری در مورد آزمایش ژنتیک ارائه می دهد. با مشاوره ژنتیک آنلاین، به پاسخگویی به سوالات مربوط به یک بیماری ارثی احتمالی یا اختلال رشد کمک می کنیم. اینکه مشاوره و تشخیص ژنتیک تا چه حد ممکن است مفید باشد به بیماری و سوالات شخصی و خاص بیمار بستگی دارد. این دو عامل تعیین کننده محتوای مشاوره ژنتیک و نوع آزمایش ژنتیکی است. سوالات بیشتری که در طول مشاوره در آزمایشگاه ژنتیک در تهران مطرح می شود نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: تفسیر آزمایش خون

آزمایشگاه ژنتیک تهران
آزمایشگاه ژنتیک تهران

 

خدمات آنلاین مشاوره در آزمایشگاه ژنتیک در تهران

خدمات مشاوره ژنتیک آنلاین ما عمدتا بر روی موارد زیر تمرکز دارد:

  • ژنتیک کودکان (اختلالات و سندرم های ژنتیکی دوران کودکی)

  • انکوژنتیک (ژنتیک سرطان)

  • ژنتیک تولید مثل

  • نوروژنتیک

هزینه آزمایش ژنتیک قبل از تولد چقدر است؟

هزینه آزمایش ژنتیک قبل از تولد بسته به نوع آزمایش انجام شده و طرح بیمه خاص شما متفاوت خواهد بود. اکثر گزینه های آزمایش ژنتیک قبل از تولد تحت پوشش بیمه هستند. اما بسیاری از آزمایشگاه ها قیمت های خود را با تخفیف در دسترس هستند.

سخن آخر

تست های غیرتهاجمی قبل از تولد (آزمایش NIPT) در آزمایشگاه ژنتیک در تهران همچنین به عنوان NIPT، غربالگری غیر تهاجمی قبل از تولد (NIPS) یا DNA جنین بدون سلول شناخته می شود. این گزینه شرایط رایج کروموزومی مانند تریزومی 21 (سندرم داون)، تریزومی 18 و تریزومی 13 را غربال می کند. در حالی که قبلا فقط به زنان در معرض خطر بالاتر پیشنهاد می شد که حاملگی مبتلا به بیماری کروموزومی داشته باشند، اکنون توصیه می شود که به همه زنان باردار NIPT ارائه شود.